Wednesday 18 December 2013

Alhamdulillah Bergraduasi!


Teks: ain akib


GRAD! :)

 
Alhamdulillah. Setelah 5 bulan, akhirnya saya telah berjaya bergraduasi dari Kelas Belajar Buat Blog. Jika dihitung, sebenarnya yang disarankan adalah grad dalam masa kurang dari 2 bulan tetapi kerana lonjakan passion yang grafnya turun naik, jadilah 5 bulan, :)

Terima kasih Ya Allah, :)

Banyak perkara yang saya belajar dalam melahirkan sebuah blog. Bukan setakat melahirkan tetapi proses membinanya dan maintenance itulah yang menuntun segala perilaku yang baik. Kerajinan, kesudian untuk berkongsi rasa, kesediaan untuk belajar dan mencuba, pengurusan masa, juga melonjakkan diri luar daripada kebiasaan. Itulah yang saya pelajari dan masih belajar.

Semua ini saya lakukan dengan bimbingan Sifu Blog saya, Puan Khairunnisa Hamzah dan sahabat-sahabat sekelas. Yang menariknya, semuanya secara di atas talian (online). 

Terima kasih Ya Allah, menghantar mereka kepadaku untuk belajar banyak perkara yang bermanfaat.


TERIMA KASIH SIFU

Saya kepilkan di sini Sijil Graduasi saya, :)
Semoga ia menjadi pembakar semangat saya untuk membantu orang lain dan menambah nilai hidup saya dan masyarakat. Ameen.


Daripada Guru Kelas Online saya, Puan Khairunnisa Hamzah.

 

"Syukur Alhamdulillah, selesai sudah Ain Akib dalam menyiapkan kesemua tugasan dan latihan sepanjang berada di dalam kelas belajar asas blog secara online bersama saya. Ain yang juga merupakan sahabat di Sekolah Sains Muar dulu begitu menghayati penulisannya di dalam blog penjenamaan AinAkib di http://noorulainakib.blogspot.com/ dengan tajuk blognya TIPS BERBICARA MELALUI VIDEO dengan tag line : Video berbicara, hati bercerita. Antara peserta kelas asas blog akademi bekerja di rumah, ain merupakan peserta pertama yang menawarkan khidmat membina video untuk sesiapa saja bagi pelbagai tujuan. Ain juga turut memuatkan tips dan perkongsian berkenaan video dan penerapan jiwa yang lain. Hari ini 18 Disember 2013, saya selaku Guru Online kelas asas blog di bawah kelolaan saya di akademi bekerja di rumah dengan rasminya mengishtiharkan AinAkib telah pun tamat sesi latihan dan telah graduate dari sesi pembelajaran di kelas asas blog online ini. Semoga Ain terus istiqomah dalam menulis dan memperkenalkan perkhidmatannya pada orang ramai. Seterusnya ain akan dijemput untuk menjadi salah seorang contributer di page Wahm Sahm Soho dan layak beriklan di http://sohodirectory.blogspot.com/ selama setahun secara percuma. Ain juga akan diserap sebagai rakan niaga akademi bekerja di rumah. Tahniah buat Ain Akib! "

Belajar Buat Blog Dan Fanpage 100% Secara Online




No comments:

Post a Comment

Jaga Dia untuk Kami

Teks: ain akib INSAN YANG BERGELAR SAHABAT 2003. Hari pertama menjejakkan kaki di bumi Minden, hari pertama orientasi. ...